adbanner

Sådan får I succes med jeres mødebooking og telemarketing i virksomheden

kold kanvas

I dag benytter de fleste større – men også nogle mindre – virksomheder sig af telemarketing. Det er ikke så underligt, for det kan have et enormt stort udbytte for forretningen. Men hvordan får man succes med telemarketing og mødebooking i sin virksomhed? Det kan du læse mere om her!

Mødebooking og telemarketing

I dag er der mange virksomheder, der ringer rundt til potentielle kunder, hvor de forsøger at booke et møde med dem. Det er en smart markedsføringsstrategi, fordi man henvender sig til folk, der måske ikke selv havde taget initiativet til et møde med jer. Det kan dog også være en irritationsfaktor for nogle, netop fordi de ikke selv har bedt om henvendelsen.

Der er dog nogle fifs, som hjælper, når man gerne vil have succes med sin mødebooking. Du kan også få mere at vide om telemarketing på partnerdialog.dk.

telemarketing bureau

Læg kortene på bordet

Når du eller din ansatte ringer til en potentiel kunde, så er det vigtigt, at der ikke bliver lagt skjul på, hvorfor der bliver ringet. Der er mange, der bliver irriterede, fordi afsenderen prøver at få det til at lyde som om, der er andet på spil, end der egentlig er.

Det er helt okay at sige, at I ringer fordi, I gerne vil prøve at have et møde – men det skal samtidig ikke siges alt for tidligt i samtalen, for det kan også skræmme den potentielle kunde væk.

En positiv start

Når man ringer, så er det vigtigt, at man har en positiv tone i sin stemme. Her kan man tale om den såkaldte ”sælgerstemme”, men denne skal man samtidig passe på at have for meget af. Det er vigtigt, at kunden med det samme ved, hvad han eller hun kan få ud af et møde med jer.

Hvis du f.eks. er ejer eller medejer af et markedsføringsbureau, så kan I starte med at lave lidt research om den kunde, I ringer til. Det kan f.eks. være, I kan se, at kunden har en dårlig hjemmeside, fordi der mangler en CTA – call to action- knap. Hvis det er tilfældet, så kan I jo nævne det for dem. Så har de noget helt konkret at forholde sig til.

Hvis du selv er mødebooker, kan du f.eks. starte samtalen ud noget i retningen af ”Hej, jeg ringer fra XX, og jeg ringer egentlig fordi, jeg godt kunne tænke mig at booke et møde med jer. Jeg kan se, at I på jeres hjemmeside ikke har taget højde for XX, er det noget, du tænker, I gerne vil have gjort noget ved?”. Det kunne være en god start.

Accepter et nej

Der er måske mange i telemarketingsbranchen, der har hørt, at man ikke skal tage et ”nej” for et ”nej”, men derimod fortsætte med at presse den potentielle kunde, indtil han eller hun siger ”ja”. Men det kan være en enormt stor irritationsfaktor for modtageren. Det er langt bedre, hvis kunden siger ”nej”, at du i stedet for siger noget i retningen af ”Det er bare helt i orden, men hvis du skifter mening, så kan du altid ringe tilbage på det her nummer. I kan jo lige tænke lidt over det”. Så kommer der måske alligevel stadig en kunde.