adbanner

Google Ads annonceringers stigende popularitet skaber nye forgreninger hos IT-virksomheder

google ads bureau

Google ads har aldrig før været så populære som nu. Search Engine Marketing (SEM) er blevet en af vor tids største og mest vidtrækkende reklame-redskaber, indenfor et felt der ellers længe har været regeret af Social Media marketing og mere klassiske reklameformer.

Den hurtige udvikling indenfor feltet har dog medbragt nye udfordringer. I dag er det for den almene person blevet langt mere udfordrende at udarbejde og uploade en velfungerende reklame gennem Google Ads annoncering. Der kræves specialviden indenfor SEM, SEO og søgealgoritmer.

Dette har resulteret i en ny form for IT-services indenfor genren. Hvor kunder før kunne henvende til større IT-firma med en vis mængde kendskab til Google Ads, kan de i 2020 henvende sig direkte til et Google Ads bureau der er specialiseret til Search engin marketing.

Google ads – en kort opsummering

Men hvad er egentligt disse ”Google ads”, der har forårsaget så markant en evolution indenfor de danske IT-virksomheder, at det har været nødvendigt at oprette såkaldte Google ad bureauer?

Googles ads er en serviceydelser, der købes direkte hos Google. Når en person søger efter en term, et produkt eller en specifik service i Googles søgefelt, vil de øverste resultater på sidelisten være betalte annoncer, Google Ads. Disse annoncer kaldes Google AdWords, ofte forkortet til Google ads, da servicen bar dette navn indtil Google ændrede det i 2018.

Denne form for annoncering er utroligt effektiv. Annoncerne placeres direkte inden for brugernes synsfelt og bringes til potentielle kunder uanset hvor i verden de befinder sig. Annoncerne er dermed ofte det første resultat de ser, når de anvender internettet til at gå på jagt efter specifikke ydelser eller varer.

Sammen med Googles rækkevidde (Googles søgeportal anvendes på verdensplan 63,000 gange i sekundet) gør dette Google til en af de mest optimale moderne reklameplatforme.

google ads interface

Hvad tilbyder et Google ads bureau?

At skabe og optimere Google ads er en kunst i sig selv, hvilket er grunden til at så mange virksomheder indenfor marketing og IT har måtte udvide sit arsenal. Den almindelige bruger kan uden tvivl selv skabe Google ads, men da der ifølge en undersøgelse fra 2018 er over 200 forskellige variabler der er med til at påvirke hvor succesfuld en Google annoncering er, er det ikke underligt at en hel ny forgrening indenfor IT-branchen er opstået.

Plutonic Media er blandt andet kendt for deres samarbejde med Stresslæge.dk, der oplevede en stigning i organisk trafik til deres hjemmeside på over 116 procent, efter at have anvendt Googles ads.

Frederik udtaler b.la. at et af de vigtigste fokuspunkter for Plutonic medias arbejde med Google ads, er at der konstant arbejdes ud fra en målsætning om at Google annoncer skal resultere i flere konverteringer. På den måde kan kunden koncentrere sig om at lave det, de holder mest af, mens Plutonic Media sikrer, at der opnås mest muligt værdi for hver enkelt annoncekrone kunden bruger på Googles Ads annonceringer.